Projekt eko-škola ostvaruje se na međunarodnoj razini, a provodi se od 1994. i okuplja više od šezdeset tisuća škola u sedamdesetak država svijeta. Cilj je programa u sklopu odgojno-obrazovnog procesa potaknuti mlade na ekološko djelovanje i pripremiti ih na izazove budućnosti.
“Nazor” je dobio zasluženu međunarodnu povelju o statusu eko-škole i tako postao član projekta.
Doprinos realizaciji projekta Eko-škola, nazorovci su ove godine dali obilježavanjem Svjetskog dana voda.
Sudjelovali su učenici 1.B, 1.C, 2.C., 2.D, 3.A, 3.E, 4.D, 4.E i 4.F razreda po mentorstvom prof. Ivane Bilić. Koordinator provedbe aktivnosti bila je učenice Tihana Beović i Megi Ban iz 4.D razreda.
Svjetski dan voda obilježava se 22. ožujka svake godine kako bi se skrenula pozornost ljudi diljem svijeta na važnost očuvanja vode za piće te upozorilo i podiglo svijest o 2 milijarde ljudi koji žive bez pristupa pitkoj vodi.
Naš rad uključivao je prikupljanje podataka po skupinama, istraživanje u timu i usuglašavanje stavova, izradu ankete i njenu provedbu te izlaganje projektnog zadatka i priopćavanje zaključaka.
Svi zaključci i rezultati provedene ankete sjedinjeni su u jedinstvenu prezentaciju koja je bila prikazana u svim razredima, a suradnjom sa starijim učenicima želi se ostvariti i iskustveno učenje. Učenica Tea Jović iz 4.E razreda napravila je kratki video uradak koji se prikazivao na velikom ekranu u školi. Link na video je: Voda
Provedena anketa je osmišljena s ciljem provedbe malog istraživanja o vodi i održivom razvoju u V. gimnaziji Vladimir Nazor Split. Svrha je bila osvijestiti učenike o važnosti naših prirodnih voda i potaknuti ih na promišljanje kako bi oni mogli doprinijeti očuvanju kvalitete vode te smanjenju potrošnje zaliha iste. Napravljena je usporedba sa rezultatima ankete provedene prošle školske godine. Kako se takva anketa provodi veće četvrtu godinu zaredom, napravljena je usporedba sa rezultatima anketa provedenih prethodnih triju školskih godina. Ovogodišnja anketa je obuhvatila 195 ispitanika.
Konkretizaciju svega navedenog ostvarili smo odlaskom na izletište Jadro prilikom obilježavanja dana Škole koji je ujedno bio i projektni dan. Na izletište su išli učenici 3. razreda naše škole posjetivši poučnu stazu, centar za posjetitelje, mrjestilište i interpretacijski centar. Izletište ujedinjuje gospodarsko, kulturno i prirodno bogatstvo koje je ova rijeka kroz povijest donosila najvećim kulturama koje su živjele uz nju i čuvale je u izvornom obliku. Težište se stavlja na edukaciju mladih o ekologiji, očuvanju prirode i same rijeke Jadro.
Nakana nam je da škola i u službenom obliku prihvati „zelene“ vrijednosti kao temeljne vrijednosti te da svi dionici ovoga procesa primjere dobre prakse prenesu i u privatnu sferu života doprinoseći na taj način lokalnoj zajednici.
Kažu da slika govori više od riječi. Pogledajte uključenost naših učenika u realizaciji samog projekta kroz različite faze.
« Rujan 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Dnevni tisak | ![]() |
Zanimljivi linkovi | ![]() |
Državna matura | ![]() |